Mimi en Shikha

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat schreef. Een hele lijst films. Die kwam ik een paar dagen geleden weer tegen toen ik twee Indiase studentes (zussen) wilde laten zien welke Indiase films ik de afgelopen jaren op het filmfestival gezien heb. Ik probeerde hen duidelijk te maken dat ik op grond van die ervaringen had besloten nooit meer naar een Indiase film te gaan met van die zuchtende actrices en overdreven emoties en storende muzikale aankleding. Dat waren ze natuurlijk niet met mij eens. Die meisjes logeerden tweede paasdag ineens bij mij in huis. Onverwacht maar wel aangekondigd. Een dag eerder ontving ik een bericht via de website couchsurfing waarop ik me 2 jaar geleden heb aangemeld. Een paar maanden geleden was er ook al een jong Frans stel twee dagen bij mij in huis geweest om op de "bank" te slapen en nu waren het dus die twee zussen. Mimi en Shikha. Mooie Indiase meiden die sinds een aantal jaar in Duitsland (respectievelijk Stuttgart en Karlsruhe) studeren en voor een week een cursus aan het Unesco IHE hier in Delft kwamen volgen. Nano technology in waste waterclearance.. Echt iets om helemaal vanuit India, via Duitsland naar Delft te komen. Op maandag kwamen ze om 12 uur aan op het station na een treinreis van iets meer dan zes uur. Ze hadden veel te vertellen en ik te vragen en in de loop van de middag gingen ze toch een dutje doen nadat we boodschappen in de AH hadden gedaan voor een vegetarische Indiase maaltijd die ze voor Marlies en mij zouden koken. De eigenlijk aanleiding om naar Nederland te komen was een jeugdherinnering van Mimi die ooit een Bollywoodfilm had gezien die deels in de Keukenhof (Koikenhof) was opgenomen. Daarvan was ze zo onder de indruk geraakt dat ze zich voorgenomen had eens in haar leven die bloemenpracht te willen zien. Op zaterdag gaan ze er inderdaad naartoe als ze onderweg zijn naar Amsterdam voor een laatste nacht voordat ze zondag weer terug naar Duitsland gaan. Dan hebben ze inmiddels Rotterdam en Den Haag gezien en voor de 2e (Shikha) of 3e keer (Mimi) in hun hele leven de zee.
Om ze voldoende ruimte en privacy te geven ben ik de afgelopen dagen maar uitgeweken naar Marlies en dat heb ik uiteraard zonder tegenzin gedaan. De meiden heb ik daardoor niet zo heel veel gezien omdat ze de hele dag in de collegebanken zitten en hun vrije uurtjes besteden aan bezoeken van steden en andere bezienswaardigheden.
Toch een leuke manier om mensen te ontmoeten en het is weer eens wat anders.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Mimi en Shikha

  1. Unknown zegt:

    Hi there !Wonderful writing ! Keep it up..and have fun writing blogs :DShikha

Plaats een reactie